Co je nového ve SketchUp PRO 2014 CZ
Milujete práci, kterou děláte? Nyní budete milovat i to, jakým způsobem svoji práci děláte! 🙂
Spousty modelů, snadnější vyhledání a použití Vesmír dostupných 3D modelů pro SketchUp je téměř nekonečný. Vylepšení, jež jsme provedli ve 3D Warehouse, udělaly tento vesmír více použitelným. Změny jsou zásadní – od zcela interaktivních náhledů modelů po úplně nové uživatelské rozhraní. |
Klasifikace a interoperabilita BIM Se SketchUpem 2014 nemusíte prodat svoji ledvinu nebo se vrátit zpátky do školy, abyste zvládli přidávat základní prvky BIM (Building Information Modeling) do Vašich modelů. Přidali jsme funkce pro klasifikaci objektů a export souborů v souladu s BIM standardy daného odvětví. |
Nové, čas spořící nástroje pro přípravu dokumentace Při navrhování věcí, které nebudete sami stavět, je třeba vše názorně a podrobně zdokumentovat. LayOut ve SketchUpu Pro 2014 se postará o data, čísla stránek i opakující se texty, atd., takže Vy se můžete soustředit pouze na to, na čem skutečně záleží – vytváření perfektních výkresů. |
SketchUp 2014. Nyní ještě více „boží“! Každý chce, aby SketchUp byl rychlejší – obzvlášť my. Proto vylepšujeme kód každé verze, abychom vše zrychlili. Tentokrát jsme si „posvítili“ na stíny u velkých a složitých modelů a zrychlili vektorové vykreslování v LayOutu více než 10x. |
3D Warehouse
Nový vzhled 3D Warehouse Pro SketchUp 2014, jsme přestavěli 3D Warehouse od základů. Používání nového Warehouse je snadnější, než kdy dříve a také milionkrát lépe vypadá. Najdete zde model čehokoli, na co si vzpomenete, vytvoříte své vlastní sbírky modelů pro lepší orientaci nebo můžete svoji práci zveřejnit nasdílením svého modelu celému světu. | |
Prohlížeč WebGL Každý model v novém 3D Warehouse nyní pracuje s naším integrovaným prohlížečem WebGL. To znamená, že si můžete prohlížet modely plně ve 3D, ještě předtím než je stáhnete do Vašeho vlastního projektu. Dokonce můžete vložit 3D modely na jinou webovou stránku, takže si návštěvníci mohou prohlížet projekty pomocí standardních navigačních nástrojů SketchUpu, nebo své vlastní přednastavené scény. | |
Přímé nahrávání modelu Se zcela novým 3D Warehouse, můžete nahrávat 3D modely přímo z vašeho webového prohlížeče – není třeba je nejdříve otevřít ve SketchUpu. | |
Zvýšený limit velikosti nahrávaných modelů Zvýšili jsme maximálně velikost modelů, které můžete nahrávat a ukládat do 3D Warehouse z dřívějších 10 na současných 50 MB. | |
Katalogy nových produktů S přidáním katalogů, je v 3D Warehouse nyní ještě snadnější najít vodovodní baterii nebo myčku. Proč pracovat s fikcí, když můžete modelovat s reálnými komponentami. |
Interoperabilita
BIM Klasifikátor Obohaťte svůj model o důležitá metadata a vylepšete jeho kompatibilitu s ostatními BIM nástroji. Náš nový klasifikační nástroj označí geometrii dle průmyslově-standardních typů objektů: stěny, desky, střechy a stovky dalších. Pracujte v existujících klasifikačních systémech nebo otevřete nový TXT dokument a vytvořte si svůj vlastní. | |
IFC Export Poté, co jste klasifikovali objekty ve Vašem modelu, vyexportujte soubor IFC (Industry Foundation Classes) a “zabalte” svůj projekt pro jeho použití v jiné BIM aplikaci. Společně s geometrií Vašeho modelu, budete mít přístup ke všem cenným metadatům, jež jste přidali do SketchUpu Pro. | |
Ruby 2.0 Programovací jazyk Ruby je syntaxe, která umožňuje prakticky neomezeně rozšiřovat možnosti SketchUpu. S vydáním verze 2014 jsme přinesli API se standardy Ruby 2.0, což dává vývojářům novou platformu pro vytváření nových nástrojů pro SketchUpu. Naše API nyní nabízí lepší podporu neanglických znaků, pluginů pro řezové roviny, texty a kótovací nástroje a další. |
3D Modelování & Výkon
Nové obloukové nástroje Nyní můžete kreslit oblouky pomocí jedné ze tří různých metod: výchozí 2-bodový oblouk dovolí zadat dva koncové body a poté třetí, který definuje výduť. Nebo zvolte středový bod vašeho oblouku a až poté dva body krajní, definující úhel vašeho oblouku. Nástroj „dílek koláče“ pracuje na stejném principu, jen vytváří vyplněný klínovitý vzhled. | |
Rychlejší vykreslování stínů i u větších modelů Vržené stíny již nejsou něco, co budete muset obětovat, pokud pracujete na opravdu velkých a složitých projektech. Kopali jsme opravdu hluboko do jádra SketchUpu a ve zdrojovém kódu, který má na starosti optimalizaci stínů našli skutečný poklad. Naše testy na tuctu objemných modelů zákazníků ukazují průměrné zvýšení rychlosti až 15x. Vaše výsledky se mohou lišit… |
Dokumentace & Vylepšení v LayOutu
Auto-Text Využijte automatických textových polí ve Vašich dokumentech pro zvýšení přesnosti a ušetřete hodiny stále se opakující práce. Nechte LayOut automaticky vložit text pomocí pravidel jako „Aktuální datum“, „Číslo stránky“ nebo „Název projektu“. Vyberte si ze seznamu přednastavených polí, přizpůsobte je svým vlastním potřebám nebo si od základu vytvořte své vlastní. | |
Chytré popisky Nyní je to stejně jako ve SketchUpu. Popisky, jež přidáte v LayOutu se automaticky předvyplní příslušným textem. Když označíte skupinu nebo komponentu, zobrazí se její název. Označením plochy se zobrazí její velikost, označením hrany dostanete její délku a označením bodu získáte jeho souřadnice. | |
Vylepšené vektorové vykreslování Tak to je pecka! Další verze LayOutu a další 15-ti násobné zlepšení rychlosti pro vektorové vykreslování náhledů Vašich modelů. Pokud si to Váš výkres žádá, vektorové vykreslování poskytne ostrou, čistou kresbu a lepší výkon, když pracujete s velkými náhledy. | |
Pohotovější výkon u větších dokumentů Ve starších verzích LayOutu, mohla být práce s dokumenty s větším množstvím stánek pomalá. To mohla být výhoda pro uživatele, kteří si rádi dělají časté přestávky na kávu, ale nepříjemnost pro většinu ostatních. Bohužel, líní lidé budou LayOutem ve SketchUpu Pro 2014 zklamáni, funkčnost větších dokumentů byla hodně vylepšena… |