Novinky V-Ray 7
Pomocí představených novinek a vylepšení nové verze V-Ray pro SketchUp vytvářejte 3D okolní prostředí rychleji, optimalizujte své stávající pracovní postupy směrem k časovým úsporám a poskytněte svým klientům maximálně pohlcující zážitky. Seznamte se s verzí V-Ray 7!
V-Ray 7 – pozměňte způsoby, kterými tvoříte
S novými praktickými nástroji pro vytváření textur a jejich následnými úpravami, s řadou předdefinovaných vzhledů, s rozšířeným obsahem knihovny Chaos Cosmos, případně s vylepšeným nebem se každý úhel vašeho návrhu stane živým zážitkem, který mohou klienti následně prozkoumat prostřednictvím interaktivních virtuálních prohlídek!
Pojďme si na jednotlivé nové možnosti a vylepšení verze V-Ray 7 pro SketchUp trochu podrobněji posvítit.
Vytvářejte 3D prostředí rychleji než kdy jindy
Podpora 3D Gaussova vykreslování
V-Ray 7 je první komerční raytracer na trhu, který využívá technologii Gaussova vykreslování a umožňuje uživatelům snadno začlenit a vykreslit snímky složitých 3D prostředí a objektů.
Co je 3D Gaussovo vykreslování?
3D Gaussovo vykreslování (3D Gaussian Splatting – 3DGS) je ve svém principu technika pro vytváření a renderování 3D scén pomocí milionů malých, průsvitných elipsoidů známých jako „Gaussovské plochy“. Na rozdíl od tradičních metod, které se spoléhají na polygony nebo složité sítě, 3DGS používá tyto plochy k reprezentaci scény. Každá ploška nese informace o své poloze, barvě, velikosti a průhlednosti. Při společném pohledu se hladce prolínají, aby s pozoruhodnou věrností replikovaly původní objekt.
Jak to funguje?
3D Gaussovo vykreslování vytváří přesnou reprezentaci scén zachycených z více fotografií pořízených z různých úhlů, což je metoda v počítačové grafice široce používaná. Prostřednictvím procesu zahrnujícího optimalizační algoritmy a diferencovatelnou rasterizaci jsou tyto obrázky transformovány do detailních 3D modelů připravených k renderování.
Celý proces začíná podobně jako fotogrammetrie – zachytíte objekt z více úhlů pomocí fotografií nebo video snímků. Tyto snímky jsou poté analyzovány, aby se určily pozice kamery a vytvořil se předběžný 3D mrak bodů scény. Každý bod v tomto mraku je převeden na Gaussovu plochu, což není jen bod, ale elipsoid se specifickými vlastnostmi – pozice kde se ve 3D prostoru nachází, tvar a velikost pro reprezentaci jemnějších detailů, barva jejíž ukládaná informace se může měnit v závislosti na pohledu a na směru, ze kterého je ploška pozorována a průhlednost definující míru průhlednosti což je klíčové pro prolnutí více ploch dohromady.
Tyto výstupy pak procházejí optimalizačními procesy, jako jsou např. promítání těchto 3D plošek na 2D rovinu za účelem simulace toho, jak je vidí kamera, měření rozdílu mezi vykresleným obrázkem a původními vstupními obrázky, odstranění nepotřebných ploch nebo přidání dalších tam, kde je to potřeba pro detaily. Výsledkem je 3D zobrazení, které se co nejvíce shoduje s původním objektem, připravené k vykreslení.
Rychlou představu, jak zafungují výše uvedené principy v praxi si můžete udělat z následujícího krátkého videa.
Vylepšete zážitek z prezentace
Interaktivní virtuální prohlídky
Jasně sdělte svůj koncept návrhu a efektivně předveďte své 3D prostory. Umožněte klientům prozkoumat vaše návrhy prostřednictvím virtuálních prohlídek a pomocí zvýrazněných interaktivních bodů nasměrovat jejich pozornost ke klíčovým místům. Pro prezentace je využíván Chaos Cloud (součástí předplatného V-Ray), můžete tak snadno přistupovat ke svým virtuálním prohlídkám přímo z prostředí V-Ray Frame Bufferu. Vašim klientům pak pro shlédnutí interaktivní 360 st. panoramatické prohlídky postačí pouze internetový prohlížeč.
Zefektivněte pracovní postupy pomocí inteligentních nástrojů
Přepis materiálu a předvolby
Využijte nové funkce přepisu materiálu v kombinaci se stylizovanými přednastaveními renderingu pro rychlé opakování schémat stylů vykreslování.
Ořezávání okrajů přechodů oblastí
Využívejte nástroj Scatter pro snadné a rychlé náhodné rozmístění předmětů (např. trávu, zeleň, atd.) s lehkostí jemu vlastní. Nyní ve verzi 7 získejte lepší kontrolu díky možnosti přesného oříznutí okrajů jednotlivých oblastí.
Varianty objektů v Chaos Cosmos
S Cosmos objekty nově zahrnující i předdefinované varianty pro konkrétní situace je nyní snadné najít ty správné stafáže, doplňky a rekvizity pro váš projekt. Navíc nyní můžete nahradit materiály objektů, aniž byste přerušili propojení s objektem z knihovny Cosmos.
Automatický denoising
Nastavení pro odstranění nebo snížení úrovně šumu (denoising) bylo ve verzi 7 významně přepracováno a zjednodušeno. Režim AUTO, který je ve výchozím nastavení povolen, zjednodušuje stávající pracovní postupy a umožňuje plynule přepínání mezi interaktivními a produkčními nástroji renderování s konfigurovatelným nastavením.
Další nástroje pro zvýšení úrovně kreativity ve V-Ray Frame Buffer
Filtry pro korekci barev
Experimentujte s různými vzhledy vašich renderů pomocí nových vestavěných filtrů korekce barev ve V-Ray Frame Buffer (VFB). Tyto předvolby můžete také snadno přizpůsobit tak, aby dokonale odpovídaly vaší kreativní vizi.
Volně definovatelná oblast renderingu
Zvolte si nyní konkrétní oblasti v okně renderingu pomocí vlastního tvaru mnohoúhelníku. Vytvořte si klidně i více oblastí libovolných tvarů, které chcete přednostně renderovat a nasměrujte veškerý dostupný výpočetní výkon procesoru nebo grafické karty přesně na ta místa, která potřebujete doladit.
Vrstva vinětace
Dodejte svým renderům jemný retro efekt nebo upoutejte pozornost na prvky pomocí Vignette vrstvy v okně VFB. Upravte tvar efektu a aplikujte jej na jakýkoli prvek vykreslení pro jemně vyladěné osobité výstupy.
Light Mix pro emissivní materiály
Díky nové podpoře veškerých emissivních (svítících) materiálů nyní můžete pomocí Light Mix nezávisle nastavit intenzitu a barvu těchto materiálů pro lepší kontrolu osvětlení a přizpůsobit vše najednou až ve finální vygenerované scéně.
Zastavte rendering kdykoli
Kdykoli zastavte vykreslování ve VBF, zatímco na obrázek stále používáte postprodukční efekty. Tato možnost je nyní snadno dostupná prostřednictvím kontextové nabídky.
Posilte svou uměleckou vizi
Vrstvené textury
Vytvářejte vysoce detailní textury pomocí nového výkonného systému vrstvení ve stylu Photoshopu. Skládejte a přizpůsobujte každou vrstvu textury s úplnou kontrolou nad neprůhledností, režimy prolnutí a dalšími.
Mapování přechodu textur
Užijte si pokročilé možnosti UV mapování, které umožňují přesnou manipulaci s texturou a lepší kontrolu nad distribucí barev. Perfektní pro detailní aplikace, jako je barvení vzorů, náhodnost cihel a vlastní design tapety.
Svítidla
Prozkoumejte nejnovější optimalizovaná svítidla v Chaos Cosmos, navržená pomocí technologie V-Ray Luminaires. Tyto podklady se nyní mnohem snadněji vzorkují a následně renderují ve vyšších rychlostech.
Stovky zbrusu nových prvků
Využijte více než 400 zbrusu nových prvků v Chaos Cosmos, včetně vegetace, lidí, látek a nábytku. Knihovna se neustále rozšiřuje a další značky nabízejí své reálné pohovky, židle a další objekty.
Ještě lepší V-Ray Sun & Sky
S aktualizovaným nastavením Slunce a Oblohy můžete nyní vytvářet živé, bohatě syté modré nebe a realistické západy slunce. Můžete dokonce vykreslit oblohu v různých nadmořských výškách, dosahujících až několika kilometrů.
Zapněte rendering!
Optimalizovaný rendering v okně SketchUp
Nový výkonnější grafický engine, přestavený jako jedna z novinek verze SketchUp 2024 umožnil vývojářům V-Ray přepracovat vykreslování scény v okně SketchUpu. Stačí tuto funkci povolit na panelu Překrytí (Overlays) ve SketchUpu a můžete si vychutnat podstatně vylepšený výkon a plynulejší, rychlejší a efektivnější rendering přímo v pracovním, modelovém prostoru SketchUpu.
Rychlejší V-Ray GPU a kaustika
Zažijte s V-Ray 7 výrazně rychlejší start renderingu do zobrazení prvního pixelu při použití grafické karty (GPU). Tyto vylepšení mají za následek celkově rychlejší vykreslování a lepší vizuální kvalitu. V-Ray GPU nyní podporuje vykreslování kaustiky, což umožňuje počítat realističtější odrazy a odlesky i lomy světla.
Krátké souhrnné video s představením nejzajímavějších novinek verze V-Ray 7 spustíte kliknutím na obrázek.
Archiv novinek předchozích verzí V-Ray pro SketchUp
Uspořte čas, optimalizujte pracovní postupy a buďte více kreativní s novou verzí V-Ray 7 pro SketchUp!
Stáhněte a prozkoumejte aktuální možnosti a funkce díky 30-denní trial verzi zdarma ještě dnes!
Před instalací prosím zkontrolujte doporučené systémové požadavky Vašeho notebooku nebo počítače. Užitečný může být také stručný postup instalace a aktivace pluginu V-Ray pro SketchUp.
Zaujaly Vás možnosti aktuální verze V-Ray SketchUp nebo máte nějaké otázky? Klikněte na tlačítko níže.
Rádi se podělíme o naše zkušenosti a navrhneme řešení dle Vašich konkrétních potřeb včetně zaškolení.